AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Son Konular
KonuYazanGönderme Tarihi
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:51 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:51 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:50 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:46 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:46 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:33 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:33 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:33 am
»
Paz Mayıs 23, 2010 11:32 am

Paylaş|

Just Cause 2 - İnceleme

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
YazarMesaj
~> Tripkolik <~
Admin
Admin
avatar
Cinsiyet Cinsiyet : Erkek
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 574
Tecrübe Tecrübe : 1298
Doğum tarihi Doğum tarihi : 01/01/90
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 01/05/10
Yaş Yaş : 28
Nerden Nerden : Nereye
Kullanıcı profilini görhttp://asiforum.forum.st
MesajKonu: Just Cause 2 - İnceleme Paz Mayıs 23, 2010 10:19 am

Yapımcı: Avalanche Studios
Dağıtımcı: Eidos Interactive
Tür: Acrion
Engine: Avalanche 2.0
Platform: Microsoft Windows,Play Station 3,Xbox 360
Çıkış Tarihi: 2009
Tarz: Single-Player
Medya: Blu-ray Disc,DVD
Onanış: Gta Türü
Nerede Geçecek: Core Adaları Ve Venezuella Adalarında Geçecek.

ÖNERİLEN SİSTEM GEREKSİNİMLERİ :

İNTEL CORE DUO 2 3.0 GHZ/AMD 3.0 GHZ İŞLEMCİ
3 GB RAM (3.5 GB VİSTA İÇİN)
1024 MB GE FORCE 8600 GTX - GX2/ATI RADEON HD4600 PRO
24 GB HARD DİSK ALANI

--------------------------------------------

MİNİMUMSİSTEM GEREKSİNİMLERİ :
İNTEL CORE DUO YADA CORE 2 2.0 GHZ/AMD 2.0 GHZ İŞLEMCİ
2 GB RAM (2.5 GB VİSTA İÇİN) 512 MB GE FORCE 8600 GT - GTS/ATI RADEPN
HD3600 PRO
24 GB HARD DİSK ALANI

Yapımcılardan gelen açıklamayla birlikte absürd aksiyonun sınırlarını
zorlayacağımız Just Cause 2'nin çıkış tarihini de öğrenmiş bulunuyoruz.
Oyuna ilgi ve merak besleyenlerin ise biraz daha beklemesi gerekecek
çünkü Just Cause 2'nin Avrupa çıkış tarihi 26 Mart 2010 olarak
açıklandı.Grafiksel olarak büyük değişim yaşayan Just Cause 2, ilk
oyunun konseptine bağlı kalmış. Gelelim Zurnanın Zooort Dediği yere :
Aksiyon oyunları son yıllarda ciddi anlamda büyük değişikliklere sahne
oluyor. Çizgisel ve oyunun oyuncuyu kontrol ettiği, serbestliğin ikinci
planda olduğu oyunların yerini; serbestliğin öncelikli olduğu, oyuncuya
istediği özgürlüğü sunan ve onu sıkmayan, eğlenceli oyunlar almaya
başladı. Bu değişim halen devam etmekte ve bu değişimi başlatan
oyunlardan biri de ilk çıktığı dönemde “GTA taklidi” olarak lanse
edilmiş olan Just Cause idi. Oyun otoriteleri tarafından pek beğenilen
bir yapım olmamasına karşın, sunduğu eğlence ve gerçek üstü oynanış
tarzı ile oyuncuların dikkatini çekti ve aslında Just Cause, bugün için
kendisine uygun bir zemin hazırladı. Sessiz sedasız ortaya çıkmış ve
sinsice oyuncuların gönlünde yer edinmiş olan bu oyun, şimdi kendisinden
daha çok şey beklenerek ikinci oyunu ile tekrar karşımıza çıkıyor. Yine
mi aynı görev? İlk önce ilk oyunu kısaca bir hatırlayalım: İlk oyunda
Rico Rodriguez adlı CIA ajanını kontrol ediyorduk. Rico Rodriguez, San
Espito adındaki tropikal adalardan oluşan ülkenin diktatör yöneticisini
ülkenin başından indirmek için görevlendirilmişti. Yani kabaca
kendisini, CIA tarafından devrim yapması için San Espito’ya gönderilmiş
bir ajan olarak tanıtabiliriz. Bu görevi başarıyla yerine getiren Rico
Rodriguez’in sıradaki görevi de aynen buna benzer bir görev: Güney
Asya’da bulunan Panau adasına gitmek ve buradaki kötü diktatör Baby
Panay’ı tahtından indirmek.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Hikaye, ilk oyunda olduğu gibi klişe. Klişeliği geçtim, tamamen aynı
neredeyse. Yine tropikal bir ada ülkesi ve başında bulunan kötü (!)
diktatör. Ama yadsınamaz bir gerçek var ki bu tarz hikayeler birçok
kişinin ilgisini çekiyor. Bir noktadan sonra kabak tadı verecek olsa da
henüz bu noktaya gelmedi bu konu. Benim aklıma, bu tarz bir hikaye
üzerine kurulu çok az oyun geliyor. Just Cause, ilk oyunda da bu hikaye
üzerine kurulduğu için devam oyununda da bu hikaye tarzını baştan sona
atacak halleri yoktu elbette. Ama biraz olsun farklılık isterdik tabii
ki. Oyunumuzun geçtiği Panau adası Güney Asya’da bulunuyor; bunu biraz
daha açmakta fayda var. İlk oyunda direkt olarak tropikal bir ada nasıl
oluyorsa ona göre çevreyi modelleyen yapımcımız, bu kez Yeni Zelanda ve
Hawaii ülkelerini kendine model almış ve çevre modellemelerini ona göre
yapmış. Bu da demek oluyor ki çevre konusunda daha derli toplu ve
başarılı bir yapım bekleyebiliriz. En azından ilk oyunda dikkatimi
çeken, neredeyse tüm yapıların muhteşem bir paralellik içerisinde
çevreye monte edilmiş olma durumunun olmayacağını ümit ediyorum. Just
Cause 2’de Rico Rodriguez oldukça geniş bir silah yelpazesine sahip
olacak. Özellikle yıkımın ve ölümün had safhada olacağı güçlü silahlar
oyuna ekleniyor; lazer destekli roketatarlar, C4 patlayıcılar, bomba
atarlar... Silahları elde etmek de düşündüğünüz kadar kolay olmayacak.
Güney Asya’da, dünya ile bağları neredeyse kopuk bir adadayız ve bu
adaya tabii ki CIA tarafından silah sokulamıyor. Bu yüzden CIA’den en
ufak bir destek alamayacağız. Bunun yerine, oyunda yapacağımız görevler
sayesinde kazanacağımız paralar ile silah pazarından silahlarımızı temin
edeceğiz. Biraz RPG havası sezdiyseniz yanılıyorsunuz. Bir RPG
derinliğinde değil bu durum. Gerçi RPG etiketi bulunduran birçok oyun
var, bu tarz iki eşya satın alma ile RPG etiketi alan ama Eidos biraz
insaflı davranmış ve sadece “aksiyon” demiş oyunun türü için.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Oyunun yapımcılarından Alex Price; “Just Cause 1’ile ilgili bildiğiniz;
araçlar, silahlar, özgürlük, bitmek tükenmek bilmeyen aksiyon ve müthiş
akrobasi sahnelerini hatırlayın. İşte Just Cause 2 bunların daha da
geliştirilmiş versiyonlarını içinde barındaracak.” dedi. Ayrıca:”Just
Cause dünyası 2. oyun ile daha da mükemmel bir hal alacak. Bu arada Just
Cause 1’den bu yana Rico Rodrigez’de birkaç değişiklikler oldu. Onun
için küçük sürprizlere hazırlıklı olun” denildi. Avalanche Motoru 2.0
ile geliştirilmekte olan oyunumuzun gelecek yılın ilk çeyreğinde çıkması
bekleniyor. Bizlere büyük serbestlik ve akrobasi vaat eden oyunumuz,
PS3, XBOX ve PC için çıkacak. Ama “aynı özellikler aldık, daha da iyi
yaptık” denmesinin beni pek de mutlu ettiği söylenemez. Tabi ki de elde
varolan özellikler daha da iyi yapmaya çalışmak güzel birşey ama bu
yetmez. Ayrıca “geliştirilmiş grafikler, animasyonlar, sesler”
vaadlerine de daha birçok oyundan duyduk ve çoğu ortalamanın üzerine
çıkamadı. Çünkü; ne kadar serbestliğimiz olsa da bu devirde yenilik
getirmeyen oyuna kız vermiyorlar... Yapay zeka elden geçiriliyor Just
Cause 2’nin birinci oyunda sorunlu olan yapay zekasının da biraz olsun
icabına bakılmış olacak. Düşmanlara eklenen yeni bir sistem ile, çevrede
bulunan siper alınabilir bölgeler düşmanlar tarafından mutlaka
kullanılacak. Yani aval aval etrafa bakıp “vursa da ölsem” modunda
takılan düşmanlar yerine, “Şurada bir taş var, arkasına saklanayım
bari!” diyen düşmanlar yer alacak. Bu durum bizim için de geçerli. Zaten
siper alınması için yapıldığı belli olan cisim ve çevre elementleri
mutlaka dikkatimizi çekecek ve siper alacağız. Bu sistemin benzeri
sistemleri birçok aksiyon oyununda görmüştük. Oyun, İsveç menşeli oyun
stüdyosu Avalanche Studios’un geliştirdiği Avalanche Engine’ın 2.0
versiyonu ile hazırlanmakta. Bu motorun, ilk oyunda kullanılan ilk
versiyondan pek fazla farklı yanı yok; biraz daha süslü grafikler ve
yapay zekada yapılan iyileştirmeler dışında hemen hemen aynı
diyebiliriz. Grafik konusunda oyun bizi tatmin ediyor diyemeyiz.
Yayınlanan ekran görüntülerinde özellikle ışıklandırma konusunda ciddi
problem olduğu göze çarpıyor. “Ortamı bir şey aydınlatıyor ama bu güneş
mi?” diye soruyor insan kendi kendine. Oyun, grafik açısından
PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarının gücünü tam anlamıyla
kullanamayacak gibi görünüyor. Just Cause 2, hikayesi klişe ve grafik
olarak pek bir şey vaat edemeyen bir oyun olsa da oynanmayı hak edecek
eğlenceli bir yapım olacak. Bazı Ekran Görüntüleri:
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been
resized. Click this bar to view the full image. The original image is
sized 800x600.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]This image has been
resized. Click this bar to view the full image. The original image is
sized 1280x1024.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

-LeonidaS-dan Notlar: *Oyun ilk Bakışta İnsana El Matador Oyununu
Anımsatıyor...

*Oyundaki yapay zeka ve grafiklerin tek tek ele geçirilmesinin yanında
hikayenin hala böyle klişe kalması bizi üzüyor...
*Just Cause 1 de olduğu gibi Just Cause 2 dede sizi absürd maceralar
bekliyor olacak yüksek yerlerden atlamak vb. ...
*Yapımcıların Rico Rodrigez'deki değişiklikleri süpriz olarak bırakması
bizi meraklandırıyor...
*Oyunun 24 GB boş alan istemesi bizi heveslendiriyor...
*Yapay zekanın ''Avanak'' seviyesi yerine ''Savaş Aklı'' seviyesine
çıkartılması Crysis'te olduğu gibi bize daha zevkli çatışmalar
yaşatacak...
*Avalanche Engine’ın 2.0 motorunun ilk oyundaki motordan pekte farklı
olmaması bizi üzmekte...
*Oyun ne kadar birçok özelliğiyle ilk oyundan farklı olmasada çok zevkli
bir oynanışa sahip olacağı düşüncesindeyim... Farklı İncelemelerden
yararlanarak vede Kendimdende Eklemeler Yaparak Hazırlamış olduğum bir
çalışmadır....

Emek Var ortada [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]...

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

-----------------------------------------------------------------------
SİTEMİZ EN İYİ MOZİLLADA GÖZÜKÜR SONRA DEMEYİN SİTENİN TEMASI KÖTÜ DİE [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Just Cause 2 - İnceleme

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: PC Oyun Paylaşım :: Oyun Anlatımları Ve İncelemeleri-